czwartek, 19 listopada 2015

Orzechowe inspiracje na Boże Narodzenie

Czy wiecie, że orzechy w polskiej tradycji to ważny symbol Bożego Narodzenia? Ich znaczenie tłumaczone jest w różnoraki sposób, w wierzeniach pogańskich są symbolem obfitości, a Chrześcijanie utożsamiają je z ciałem i męką Chrystusa. Rożne rodzaje orzechów mają też odmienne znaczenie. Orzechy laskowe symbolizują płodność i pojednanie, włoskie - mądrość, migdały - nowe życie i nadzieję. Od wieków są obecne zarówno na stole wigilijnym, jak i na choince, mają zapewnić domownikom dobrobyt i siłę na kolejny rok. Robi się z nich ozdoby świąteczne i dodaje np. do kutii. Nie zapomnijmy o nich także w czasie nadchodzących świąt i Adwentu.

źródło: Pinterest
 
Pozdrawiam serdecznie
polKa

6 komentarzy:

  1. Ostatnio naukowcy stwierdzili, że powinno się samodzielnie łuskać orzechy, ponieważ te gotowe są pokryte chemicznymi udoskonalaczami, no cóż, chyba mają rację. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam :)) właśnie jem orzechy :))) taką puszkę jak na zdjęciu z krasnalkami chętnie bym nabyła!~:))

    OdpowiedzUsuń
  3. hym nie myślałam, że orzechy mogą stanowić taka fajną ozdobę ! szukam czegoś podobnego jako ozdobę między stół a jego szkło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach! a ja mam tyle orzechów :) i masz świetny na nie pomysł....kalendarz adwentowy z orzechów! Bardzo mi się podobają orzechowe dekoracje :)
    Wysyłam pozdrowienia, M.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam orzechy jako element dekoracyjny. A pomysły które nam tu pokazałaś są świetne i z pewnością można się nimi zainspirować:)
    Pozdrawiam Cie serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne orzechowe inspiracje! I piękne fotografie:))) Dobrej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...