niedziela, 1 marca 2015

Wybielanie

Nie wiem jak Wy, ale ja zaczynam już myśleć o dekoracjach wiosennych i wielkanocnych. Dlatego wczoraj postanowiłam wypróbować sposób na bielenie jajek jaki chodził mi po głowie od dawna. Uwielbiam skandynawskie dekoracje wielkanocne z użyciem śnieżnobiałych jajek, tylko dotąd nie wiedziałam skąd je wziąć. Sposób jest prosty i bardzo naturalny, trzeba tylko jajko zanurzyć na kilka minut w occie i potem odszorować zewnętrzną warstwę skorupki. Dla wzmocnienia efektu zanurzyłam jajko w podgrzanym (nie wrzącym!) occie, a proces szorowania (gąbką kuchenną) powtórzyłam 3-krotnie (za każdym razem zanurzając znów jajko na kolejnych kilka minut w kąpieli z octu). Uwaga na ręce, koniecznie róbcie to w rękawiczkach. :-)


A oto efekt, jaki udało mi się uzyskać:


Uzupełnieniem będzie flakon na kwiaty, który też przemalowałam na biało :-))


Pozdrawiam
polKa

11 komentarzy:

  1. Dzięki za instrukcję! Białe jajeczka są prześliczne i tak trudno dostępne. A tutaj gotowy instruktaż jak samemu je zrobić i to niewielkim kosztem :)
    Flakon w wersji białej o wiele korzystniej się prezentuje. Gratuluję pomysłów:)
    Słoneczne pozdrowienia ślę!

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny sposób nie znałam takiego :-) miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. No proszę,nie wiedziałam o takim sposobie na białe jajko :)
    Flakon teraz wygląda o wiele ładniej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny patent :) Wykorzystam przed malowaniem jaj na święta :)
    Miłego wieczoru!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  5. Biel totalna, zapowiada się pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się ciekawie !!! To co już zrobiłaś jest super !!!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kto by pomyślał że ocet może mieć tyle zastosowań:-)))
    fajny patent;-)
    pzdr serd

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł! Wykorzystam-pozwolisz:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śnieżnobiałe wyszło Ci to jajko.Nigdy nie wpadłabym ,że można zrobić to tak prosto.

    OdpowiedzUsuń
  10. super nie wiedziałam że tak można :) a wazon zdecydowanie lepiej wygląda w bieli

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiedziałam,że tak można z jajkami :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...