poniedziałek, 9 marca 2015

Polacy nie gęsi...

... i swoje pisanki mają. Są piękne, oryginalne i naprawdę nie mamy się czego wstydzić przed światem, a nawet powinniśmy być dumni z naszej tradycji. Myślę, że fajnie jest znać ich typy, a może nawet region z którego pochodzą. Ja sama nie czuję się ekspertem, więc zainteresowanych zgłębieniem tematu odsyłam do ciekawego postu na blogu Lamus Dworski.
Poniżej kilka przykładów podstawowych rodzajów polskich tradycyjnych pisanek:

DRAPANKI

 

NAKLEJANKI

OKLEJANKI
PISANKI

MALOWANKI

Pozdrawiam serdecznie 
polKa

16 komentarzy:

  1. Piękne, jak dzieła sztuki!
    Nie mogę się napatrzeć, przewijam znowu od początku :)
    Miłego dnia!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, że wiele z nich to prawdziwa sztuka :-)

      Usuń
  2. Rzeczywiście piękne, bombki i pisanki mamy chyba najpiękniejsze na świecie.
    Pozdrawiam cieplutko.:))

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda, sa najpiekniejsze na swiecie!!!ja niestety nie umiem takich zrobic, pozostaje mi zwykle farbowanie :-) pzdr!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te jednokolorowe tez mają swoją tradycję, to kraszanki :-)

      Usuń
  4. Piękne!!!! Szczególnie te b&w :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, te czarne też mi się bardzo podobają.

      Usuń
  5. śliczne :) ja tylko maluje barwnikami swoje

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również uważam, że co nasze Polskie, rodzime jest najlepsze i najpiękniejsze !!! A pisanki, które nam tu pokazałaś są prześliczne:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. zawsze mnie zadziwiało, ze na tak małej i kruchej przestrzeni można wyczarować takie dzieła sztuki!
    Wszystkie piękne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czarno-białe mnie zachwyciły. Wszystkie są piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne! Potężna dawka inspiracji.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne! Potężna dawka inspiracji.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...