wtorek, 9 grudnia 2014

Jemioła

Jemioła jednoznacznie kojarzy mi się z Bożym Narodzeniem. Symbolizuje zgodę, skruchę, wybaczenie, pojednanie, nic więc dziwnego, że pod nią właśnie w okresie świątecznym każdy może się bezkarnie całować. Hanna Szymanderska w swojej świetnej książce o polskich tradycjach świątecznych podaje, że dawniej całować można się było tylko tyle razy ile było owoców na jemiole, bo za każdym razem trzeba było kolejny owoc zerwać. Przyznaję, że tej tradycji nie znałam wcześniej.  :-))))
W dzisiejszym poście chciałam przypomnieć, że jemioła jest też świetnym elementem dekoracyjnym, zerknijcie tylko na wyszukane przeze mnie inspiracje. Mam nadzieję, że Wam się spodobają.

źródło zdjęć: Pinterest 

Pozdrawiam serdecznie
polKa

8 komentarzy:

  1. Oj tak, jemioła musi być:-) Moje dzieci co roku nam każą się pod nią całować:-) Cudowne inspiracje, pewnie coś podpatrze i wykorzystam:-) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Musze gdzieś poszukać żywej jemioły na Święta :))
    Piekne inspiracje.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Staram się, by co roku zawisła na lampie :). W te święta jednak znajdzie miejsce w wazonie :)))
    Świetne inspiracje! Miłego dnia :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne inspiracje!!! Oj,kiedyś i u nas była jemioła ale jakoś ostatnimi czasy nie zaopatruję się w nią ;/ Chyba z tego powodu,że nie mam już miejsca i tak mam wszystkiego nabadziane ;p
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne inspiracje, zawsze mam gałązkę w domu na święta.
    Pozdrawiam-D.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie się podoba nad łóżkiem i drzwiami:)
    Pozdrowienia przesyłam!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ten bukiet nad łóżkiem daje do myślenia, może by spróbować w tym roku.... :-)))))

      Usuń
  7. Piękne inspiracje. Te na tle drzwi są mega :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...