sobota, 19 października 2013

Zielone pomidory konserwowane po syberyjsku

 Znowu u nas okropny chłód... wieje, leje, jest ciemno i ponuro. Nic tylko zaszyć się gdzieś w ciepłym kątku i przeczekać do wiosny.
 Jednak człowiek niedźwiedziem nie jest, łapy ssać całą zimę w gawrze nie będzie :-) koniecznie przed zimą trzeba zrobić zapasy.
Nie wiem jak to jest z Wami, ale mi te kilka słoiczków przetworów zachomikowanych w spiżarce zawsze bardzo poprawia poczucie bezpieczeństwa. :-)
Nie mam niestety chłodnej piwniczki (uroki mieszkania w boku ...) i zwykle to są naprawdę symboliczne zapasy, ale staram się co roku żeby coś tam było na wszelki wypadek.
W ubiegłym tygodniu zostałam obdarowana zielonymi pomidorami. I tak oto postanowiłam zrobić z nich coś do mojej domowej spiżarki :-)



Przepis poniżej:

ZIELONE POMIDORY KONSERWOWANE PO SYBERYJSKU 
ok 1 kg zielonych pomidorów
1 litr wody
czosnek
4 łyżki cukru
1 łyżka soli
50 ml octu spirytusowego
25 ml czystej wódki

Przygotować marynatę: wodę doprowadzamy do wrzenia, dodajemy cukier i sól, gotujemy kilka minut, na koniec dolewamy ocet i wódkę. Pomidory umyć, wyciąć szypułki, w powstały otwór wcisnąć cały lub połówkę ząbka czosnku.
Ułożyć ciasno w słojach, zalać wrzącą marynatą i szczelnie zamknąć. Polecam, mają bardzo oryginalny smak, głównie czosnkowy :-). 

Przepis pochodzi z książki Macieja Kuronia "Przetwory z warzyw".


A w kolejce na dalszy przerób czeka jeszcze śliwowica. Na razie w postaci śliwek zalanych wódką ze spirytusem :-)


Pozdrawiam :-)
polKa

P.S. Post zgłosiłam do zabawy I love friday! u ABily.


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...